Jag tänker på ej hela tiden

Idag har jag jobbat med mamma, spelat en match som ledde till förlust, ätit massvisst med mat, är mätt och trött, gonatt!

Saknar Umeå redan!


Det går inte att beskriva hur bra vi hade det. Jag vill tillbax nu. Att få bo med sådär snygga,glada,snälla pojkar som man saknar för mycket nu, matcherna, feeliisen, vännerna , allt! ♥ snart börjar skolan, och man kan inte njuta längre. fuck.

Jag skall

Jag saknar dej, din röst, ditt hår, dina ögon, jag vill ha dej tillbax. Det är svårt att få dej, men jag skall ha dej, jag skall, jag skall.

Film med mamsen

Har chillat och tagit det lungt hela dagen, för jag ha rvarit jätte trött.
Har laddat ner en film som jag skall se med mamma och äta glass och sånt gott. Ha en bra måndagskväll ni med!

Någonting gott som inte finns i Finland


Ur goda daimrocks, mina favoritläkerol, goda ballerina kex, goda chokladkex, synd att det inte finns i Finland.

Umeå fotbollsfestival i text&bilder

Har varit med om min bästa fotbollscup någonsin hittills! vill dit igen nuu!
Rg line startade kl. halv 3 i Onsdags, vi kom till skolan 6 svensk tid, pckade upp och gick till Ica och köpte massa godis,nötter , dricka. Och sen chillade vi hela kvällen.  Tidig väckning på Torsdagen gjorde så vi tog hem en vinst på 5-1. Sen åkte vi till skolan på lunch, och sen till invigningen av Umeå Fotbollsfestival 2012. Dessutom kom vi på bild i tidningen! Sen åkte vi och simmade till Umeå lagun, efter det hem på middag, sen gick vi till Ica och köpte massa gått igen, och jag åt 2nötpåsar på 2dagar och massa godis. Fredagens matcher gick sådär, men vi var stolta över vårt spel. Men glada var vi endå för vi kom till A-slutspelen! Vi fick tävla om 1-16plats av 32lag.
På fredags kvällen åkte vi och shoppade lite, gick ju till mataffären COOP och köpte 1kg lösgodis för ,39kr! billigt!! och så smakade jag,mina och Kika på världens godaste Ben&jerrys!
Lördagens match förlorade vi 1-0 men ett jätte otur mål som dom fick, och vi föll ur. Åkte till skolan och började festa med godis och allt gott istället. Dessutom bodde väääldigt snygga killar bredvid oss som vi blev bekanta med!
Dessutom har vi stått och hejjat på Vasa Ifk p99 WHITE några av deras matcher, och hejjat dom till FINAL , och GULDET tog dom HEM! Grattis! Båten hem komer vara ett stort minne också, med Ifk pojkarna och massa bråk,skratt.... mer orkar jag inte skriva nu, men har några telefon bilder att bjuda på :

HEMMA

Hemma efter efter att ha haft ur roligt!
Skrattat för mycket, ätit för mycket godis,ropat och hejjat som aldrig förr,skämt ut mig tillräckligt. 
Klockan börjar närma sig 11 och jag är trött, gonatt!
 
 

Vår terass börjar bli klar! jiihoo!


MY DAYS ARE COMPLETE WHEN I SEE YOU


IdeaPark Shopping:


Kofta,sport bh,springshorts,bikini.

Tidsinställt

Om allt gått om planerat har vi spelat 3matcher , och hoppas på de har gått bra!
Och kanske vi har hunnit spela en placeringsmatch. Men det jag vet är att Disco står på schemat ikväll!
(tidsinställt inlägg) sköt om er!

Ikea Shopping :



Test

Är du singel? – ja

Tror du på kärlek vid första ögonkastet ? – ibland

Hur många har du varit kär i? - några

Är du kär just nu? – jo

 

-Tio frågor om dig själv

Namn? – Sandra

När fyller du år? – 5Oktober

Vad har du på dig just nu? – tröjja

Vilken årstid är bäst? - sommar

Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? – vakna på villan, äta en väldigt god frukost, och veta att man har en bra dag framför sig

Vad tycker du mest om hos dig själv? - javet int riktit

Vem älskar du mest på denna jorden – vänner o familj o fotboll

Sover du hellre själv än tillsammans med någon? – tillsammans

 

- 10 frågor om dina vänner

Vem vet allt om dig? – Kajsa,Elin

Vem är den roligaste av dina vänner? – alla

Vem är snyggast av dina vänner? – vet int

Vem är mest partyprisse? – öhm Becca tror jag hehe

Vem är den du helst har filmkväll med? – vem som helst

 

-10 frågor om idag

Vad har du gjort? – ätit massvis med chokl och kokosbollar och allmänt chillat och taggat inför Umeå.

Vad ska du göra nu? – sova

Vad har du ätit idag? –dunderfrukost,choklad,massa bulla,kex,mat, 2pannkaksbitar..

Har du duschat idag? – jo

Är du trött nu? – lite

Vad händer i morgon ? – match

Går du i skolan? – jaoo

Har du varit i skolan idag? – ne

 

- ANNAT

Hur mår du just nu? – bra

Är du hungrig nu? – ne

Vad är klockan nu just nu? – 22.43

Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? – facebook, soclog,blogg.se

 

- TELEFON/MOBIL

Vem ringde dig senast? – Pyry

Vem ringde du senast? – mamma

Vem sms:a till dig senast? – Malin

Vem sms:a du till senast? –Malin

 

- KÄRLEK

Är du kär just nu? – jap

Har du haft sex idag? – nej

Har du kysst någon idag? – nej
Har du ett förhållande? – nej

Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? – nej

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? –beror på

Har du varit tillsammans med två samtidigt? – neej

Vem sov du senast bredvid? – lillebror (turkiet)


Turkiet- MAT


Goda plättar, goda franskisar, gott dricka, det var allt jag levde på!

Do får it na

 
http://www.youtube.com/watch?v=F-vka3CsVVE&feature=channel&list=UL

2bilder under vattnet


friends.

Åker till Sverige nu

Började dagen med en dunder stor frukost, gröt tallrik, 2smörgåsar och massa flingor!
Mätt och glad åker jag snart ivääg till sverigee! fest!
Kommer handla hem massa goda saker, sockerdricka,festis,godis,choklad..nam!
Nu skall jag packa det sista göra mig i ordning, äta lunch, och  åka iväg till hamnen. Möta opp fotbollslaget och sedan åka iväg! Har längtat så mycket till dethär. Dessutom har jag fått veta att vi ska bo på samma ställe som massa andra Vasa lag. Båten är i hamnen 20.00 på söndag kväll. Så vi hörs nångång då!
Ni ska ha det så bra! KRAM

Tisdag

Började dagen med en dunder frukost igen, och klippte gräset och åkte på match som vi vann 9-0 mot 98:or. Bra jobbat! Kom hem åt mat och baka en kaka, sen har jag bara chillat och packat, har just ätit flingor,nötter och risiFrutti. nam!
Nåja, hörs väl imorgon före jag åker!
 

Justin Bieber

Igår kollade mamma och jag på Jstin Bieber's film Never Say Never.
Och man fick verkligen en känsla hur duktig han verkligen är. Och hur han har kämpat.
Och hur den killen som hittade Justin spenderat pengar på honom.
Han kommer ju till Finland, inte för jag är så förtjust i honom, är han endå oerhört duktig kille!
Det kan jag verkligen erkänna efter jag såg filmen!
 
http://www.youtube.com/watch?v=prmmCg5bKxA

Allmänt chill

Idag har jag allmänt chillat hemma, ätit massvis med bulla, kokosbollar och choklad.. Och taggat inför Umeå!
Imorgon har jag träningsmatch, sommarjobb,packning som står på schema!
Längtar grymt till Umeå!!

 

Om mitt hår

Det är jätte många som har frågat om jag har färgat mitt hår ljust.
Svar : Nej, det har jag inte gjort, och tänker inte göra det heller, tänker aldrig bli blond, så ni bara vet.
Mitt hår har bleckts i solen till min vanliga hårfärg. För då jag var liten hade jag ju ljust hår, men har ju färgat det mörkt. Har frissa tid några dar före högstadiet, men tror jag har bestämt mig att inte färga det då.

Design

Designen har visst ändrat lite, Tacka Linn!
 

Milka Popcorn


Detta är den godaste chokladplattan jag någonsin smakat på!
Köpte den vid flygplatsen påväg hem från Turkiet, och den tog slut på en dag!
Åker ju till Sverige på Onsdag så då skall det handlas hem massa Milka Popcorn!
Rekomenderas stort!

DET VAR EN KVÄLL I JULI

Var ju vid Kajsas villa igår kväll och chillade och åt allt för mycket gott. igen..
Kom hem grillade korv, åt 7kokosbollar,glass,godis. sommarlov it is.
Somnade fter jag hade pratat klart med Pyry och Kim.
Vaknade åt en dunder frukost igen, skall chilla och försöka städa rummet, och så har jag sista träningen före Umeå ikväll.

Gårdagens outfit.

Someecards.com

Tumblr_lsvd9coj7v1r4p3tmo1_500_large

Vi är bara unga en gång

Började dagen med en DUNDER frukost. Påriktigt kunde inte sluta äta.. min mage är lite uppsvälld.. hehe.
Jamen har just bakat tills ikväll, nu skall jag äta mat. Och sedan drar min familj till Kajsas villa.fest!

Turkiet- Hotellet &Poolen


Fredag

Gårdagen spenderades med Becca,Fanny,Malin i SMedsby där vi allmänt chillade,pratade,åt glass,kladdkaka...
Kom hem åt, och såg på film med familjen och åt massa gott.

OH DARLING

Jag vet att det var bra det jag gjorde. För det fungerade inte som vi hade.
Men jag vill ha dej tillbaka nu. Kan du förstå det ?
Jag gjorde fel, jag ångrar dej, jag älskar dej.

Smedsby

Har just ätit morgonmål, och snat drar jag iväg till Smedsby och spenderar min dag där med saknade Becca&Malin!
Ha en bra Fredag!
 

23:01

Idag har jag sommarjobbat(klippt gräs), satt opp nya sakerna i rummet från Ikea,och varit på fotbollsträning.
Kom hem var jätte hungrig så åt flingor, yoghurt&chokladmusli, och nötter, nam!

Gårdagen :

Hade en kanon dag igår i Tammerfors med Elin! ♥
Kl. 10 befann vi oss på Särkäniemi och åkte för fullt i alla attraktioner.Och åt massa glass och godis. Sedan kom mamma och hämtade oss och vi åkte till ideapark till Stadium och gjorde några inköp, sedan åkte vi till Ikea och gjorde också inköp.(bilder kommer) Vi åt också Ikeas ur goda köttbullar och potatismos, 10köttbullar fick jag i mig.
Sedan åkte vi tillbax till Särkäniemi och åkte lite till, och åt franskisar och korv och godis.
Fotade dock inte mycket med telefonen heller men 2bilder har jag iallafall att bjuda på :

+Smakade på himmelens gott choklad vid ikea+aare arkkupåse,äppelkex,några pehmisar..

SAMMA GAMLA SANDR


Bananaboat


Särkäniemi ft. Elin

Min dag kommer spenderas på nöjesfältet Särkäniemi med Elin och Basses kompisar.
Hemvägen åker vi också via Stadium och Ikea, låter bra i mina öron!
Hoppas ni själv får en toppen dag!

Vem vill vara perfekt ?


17.7.2012

Somnade med allt för mycket gott i magen igår, vaknade ganska tidigt idag, åt frukost och varit och hjälpt mamma en stund. Skall snart gå ner och laga tortillas till familjen.MUMS!(har inte ätit det på 2veckor. Och sen har jag fotbollsträning på kvällen.

Shoppat i Turkiet


Neff,huppare

Onepiece


Väska


Plånbok

2fotbollströjjor

FredPerry,t-paita

Adidas,t-paita

Bench, Huppare

Adidas, Huppare

Humör,T-Paita
(oredigeradebilder)


Småätit hela långa dagen

Vaknade ganska tidigt, åt morgonmål och åkte och handlade med mamma och mommo, fick detssutom hem ett nytt filter och en ny kameraväska till min kamera. Kom hem och gjorde inget speciellt, har ätit masvisst med glass,bulla,godis idag igen(småätit HELA tiden), kan inte hålla mig då jag är snål, men imorgon börjar jag om. ska försöka iallafall ;)
Har ätit onyttigt i 2veckor alla dagar nu såå...
Nu äter jag en tupla, och skall se film med mamma ikväll igen. 
hadetbra!


Turkiet 2012 i text

Resan har varit rolig, skönt att få spendera tid med familjen också.
Enda problemet för första gången att klaga på var värmen +49grader i skuggan. Tänk hur varmt det var i solen ? och  i havet var det +29grader.. Feeliisen var på topp, ända jag gjorde var simmade,åt,solade,drack.. Har ätit massvist...
Träffade även några flickor i min ålder som pratade svenska som jag var med dom sista dagarna. 
Ni kommer få bilder senare, och då förklarar jag mera! 

Söndag

Flyget landade 10tiden imorse i Finland. Sedan körde vi och letade KotiPizza och gick och beställde pizza till oss. Nam, sedan åkte vi till mcDonalds och tog en McFlurry till efterrätt. Kom hem , pckade upp lite och åt min efterlängtade favorit godis TUPLA och DUMLE, åkte sedan ivög på fotbollsträning. Kom hem hade filmmaraton med mamma och lillebror med massvisst med chips,godis,glass.
Klockan är mycket, jag är proppmätt,gonatt!
Dagen är fullpackade imorgon, så förvänta er inte bloggning.
Berättar mera om resan senare.
 

Snart Hemma

Flyget har just landat i Finland, och jag sitter (om det går som planerat) i bilen påväg hem.
Men först skall vi in via mäkken och äta. Kommer hem och åker ganska direkt iväg på fotbollsträning. Så hörs senare ikväll! (tidsinställt inlägg)

Kajsasbild

KotiPizza

Äntligen hemma! Men har ännu 3timmars bilväg hem.. Nujust sitter jag på kotipizza och väntar på pizza.nam!


KotiPizza

Äntligen hemma! Men har ännu 3timmars bilväg hem.. Nujust sitter jag på kotipizza och väntar på pizza.nam!


En bild från en av våra matcher iår


Våra söta små katter


GottGott


Dansa Pausa

 

Liten text

Jag, om någon, är verkligen en person som gemför sig med andra, helatiden. Eller nästan hela tiden, iallafall. Varför gör man egentligen det? Lixom bara för att jag kollar på en annan människa och önskar att jag hade t.e.x hennes smala ben, så får jag ju inte smala ben själv? Lixom? Okej, och ofc tog jag ett sånt exempel som att någon är smalare änn vad man själv är, det gemför jag också mej med andra väldigt ofta. Men grejen är ju den att man borde vara nöjd med sej själv, med just den man är! Man har sitt eget utseende och sin egen personlighet, och det är just vad som gör en människa unik och speciell. Jag kan säga, att jag ser faktist något vackert i alla människor. Alla är vackra och unika på sitt sätt. Och det jag också vill säga, är att alla ni andra också som håller på som mej och gemför sej med alla andra hela tiden. Vi borde ta och sluta! Och vara nöjda med oss själva, precis som vi är. Med dagens stress och press borde man inte stressa upp sej över något extra, fast visst .. Det händer mej hela tiden, jag tänker att jag ska börja träna, 4 gånger i veckan, att jag ska skippa allt som heter onyttigt och bara ära nyttigt, att jag ska gå ner i vikt si och så mycket, att jag ska byta frisyr, shoppa nya snygga kläder, allt. Men vet ni vad? Jag tänker sådär tusen gånger mer änn vad jag någonsin "uppfyller det" I några dagar kan min motivation till att äta nyttigt och träna hålla i sig. Men jag lyckas endå alltid, alltid trycka i mej något, bara så smått som en chokladbit och så är min motivation i botten. Så borde det ju inte heller vara, men så är det. Men i dagens samhälle verkar ju allt handla om att vara smal, lår som inte tar ihop, en platt mage, men endå lyckas ha kurvor, hmm, en aning stor press där. En press som kan leda till dåligt självförtroende, allt för lätt för många. Jag tycker det är fint att vara lite mullig, och inte platt som en pannkaka. Faktist. Men jag säger ennu för en sista gång, du, du som läser detta, DU är vacker och unik, precis som du är. Remember that!
(kopierade texten från en annans blogg, för jag tyckte det stämde in så bra!)
Själv vill jag vara vältränad, ha bra kondition. Denhär resan har jag bara ätit och solat, ja känslan är ju inte den bästa, att äta godis och glass varje dag, som jag dock gjort i snart 2veckor framåt! men semester är semester!
njut av livet!

Olidligt varmt

Tänkte bara meddela er om att det var 42grader här i skuggan idag. Tänk i skuggan?!?
Det var olidligt varmt... japp, ända jag lever på är sol och mat.. hehe, åt över 30plättar(american panncakes) förra veckan, skall väl slå det denhär veckan då ? ;) eller ?:D
Hadetbra!
Tumblr_m6webzmm8t1rzwe5no1_500_large
 

Tänk alltid positivt, såg går allt bra

 

Vi lever bara en gång, så njut!


Uppdatering från Turkiet

Här har jag det varmt och bra, +37 i skuggan varje dag...
mat finns här så jag är spräck mätt varje dag..... heheheee....
jamen ni ska ha det så bra, så hörs vi om lite mera än en vecka! 

Älskar sången

 

Känner igen mig...


Jag är mig själv ,och försöker inte vara någon annan


Radio


Köpte en billig och väldigt bra radio från Clas Ohlsons för någon dag sen.

Köpte en ny keps



Sportia,10euro.


Svar på kommentar

ANONYM Om: Behöver er hjälp IP: 85.157.16.97
Vilken position spelar du då du spelar fotboll?:)

Svar:

Oftast spelar jag anfallare i solf ik, men brukar ibland spela mittfält som jag har gjort sen jag började spela fotboll.


Angående WasaFootBallcup 2012

Sämsta wasafootballcup någonsin jag varit på.
Dessutom hamnade vi i en grupp, där ett lag avbröt att komma, och vi fick bara chansen att spela 4 av6matcher. Och det betyder då att vi inte fick chanses att få lika höga poäng som andra lag.