sista kvällen

Ikväll har jag ätit god mat, 5lassar,chips&med  dipp, lösgodis(som egentligen var menat till flyget imorgon) och sett på film med familjen. Skall ennu packa det sista, och försöka fixa tidsinställda inlägg åt er, och sedan gå och sova, väckning imorgon 5, och flyget går 11.25. Ha det bra!

Kommer sakna er!


Gårdagen

hann inte blogga igår.
Jamen vi spelade 1match igår och fölorade 1-0, fast vi hade spelet hela tiden, men vi missade målet ...
Efter det kom jag snabbt hem, böt om  , åt och så skulle fotbollslaget till Wasalandia, men då vi kom dit hade dom bara opp till kl. 7 så vi gick in till stan och gick till mäkken, och sen på Wasafootballscup discot, som var bättre än förra året! Kom hem åt, och sedan gick jag och la mig. Imorse hade jag tidig väckning, steg opp kl. 8, åt frukost , åkte iväg på matcn och tog hem en vinst på 1-0 , kom just hem, och dagsn planer är att packa och städa, för imorgon åker vii!



Jag som liten


ett halft fling paket

idag sov jag ganska länge, åt en fil och ett halft fling paket till frukost.
Nu skall jag börja laga mat och sedan dra på match, efter matchen blir det Wasalandia med fotbollslaget.

1ochenhalvdagkvar till värmen!

Torsdagen i text

Vaknade ganska tidigt, laddade upp med en god frukost och började packa till Söndag och sedan åkte jag iväg på match, WasaFootBallCup 2012 första match inledde Solf Ik 2-2 mot det lag som vann vår ålder ifjol. Sjukt nöjda är vi! Kom hem och åt tortillas,nam! och gick ut och klippte farmors gräs.(sommarjobb)
Kom in , åt kvällsmål, gick i duschen och nu sitter jag bänkad framför teven och hejjar på italien som spelat match mot Tyskland!

Behöver er hjälp

Medans jag åker till Turkiet hade jag tänkt göra några tidsinställda inlägg.
Men jagvet inte vad jag skall skriva om i dem.
Det skulle vara jätte snällt om ni skulle kunna lämna en kommentar och någonting jag skulle kunna skriva om. ex. frågor som ni inte vet om mig som ni vill ha svar på.. Skulle vara jätte snällt av er!

VIVA LA ROJA

Em's bästa lag i FINAAL, satt och kollade matchen igår och åt massa gott. 
Tyvärr kommer finalen spelas då jag är i Turkiet.

Kommer sakna er

Idag har jag spenderat nästan hela dagen i Smedsby med saknade Emma och Malin.
Kom hem åt mat, och har bara chillat, ser på teve nujust, och skall gå och ta nått gott att äta medans jag sitter bänkad framför Spanien-Portugal matchen som kommer på teve!

En bild från Wasa soccer school


Inte mn bild. Men mina skor finns där.

7-0

Har chillat hela dagen. Och ikväll hade jag hemmamatch som ledde till vinst 7-0! och fick själv göra ett mål.
Glad och nöjd kom jag hem åt kvällsmål och gick i duschen, gonatt!

Gammal arkivbild

Älskar dej Pappa!



Mojje.jpg


Mojje (vår katt) har ju också varit liten en gång i tiden.

Från och med nu

Har sett på en bra film och ätit 2timmar i sträck. Sista gången jag gjorde det nu. Det har jag bestämt från och med nu!

IF YOU CAN'T ACCEPT LOOSING, YOU'LL NEVER WIN

Började dagen med en skön dusch och en god frukost.
Sedan åkte jag snabbt in till stan efter en dator väska och en radio.
Kom hem åt mat, och har spelat massa kort med mommo. Ikväll tänker jag njuta med massa gott och film.

6dagar kvar

Tills jag sitter på flyget till Turkiet!

5glassar uppätna idag, bra Sandra!

Då jag kom hem från träningen, tog jag en till Ben&Jerrys ur frysen och åt opp den.. Och lite annat smått tog jag. Nu är jag så proppmätt att jag måste gå och sova. Mitt eget fel . Nu skall jag sluta klaga åt er. gonatt

ÄtaÄtaÄta

Ända jag gjort idag är vaknar, ätit frukost, chilat här hemma,kört vespa,lagat mat och ätit na massvisst med mat och knäckebröd med ot, så himla gott, ätit ett helt paket nötter, ätit upp en ben&jerrys, och nu är jag på min fjärde glass, har inte mycket annat att säga om dagen just nu. Än att glassen e god. hahaha

Tageniveckan


Sandra Ulrika Bengs


Midsommar 2012 del 1


Simmat,haft picnik i solen....

Tack för att du gjorde min midsommar till en kanon!

Hemma från Kajsas villa och kan bara säga att det har varit ur roligt!
Undebart väder! Det enda vi gjort är chillat,solat, och ätit, vi gick och små åt hela dagen igår. hehe.. godis,chips,glass,kex,tårta,jordgubbar,mat... Sånt e livet! Bjuder på bilder sedan då dom är redigerade och jag har tid att blogga.  Har just ätit grillmat och skall väl fira resten av helgen med familjen troligtvis.


Istagram : sandrabengs

Dumle väska med massor med dumlegodis i


Fick från mammas jobb en dumleväska häromdagen. Med massa Dumlegodis i, nam!
Tyvärr, så finnsdet inte mycket kvar i den...

Sommarvisa


Detta är jag proffs på att göra :


3portioner

Har jag ätit 3portioner lasagne, nam!
Nu drar jag på match, sedan till Kajsa! Kommer hem på Lördagkväll sent någongång.
Ha en bra helg, så hörs vi!

Tänkte meddela er

Om att idag kommer jag sommarjobba,sola. Och kl. 5 åker jag iväg på match till Vörå. Är hemma unefär 9 och då byter jag snabbt om och åker till Kajsa i Sundom. Sover vid henne, och på morgonen åker vi till hennes villa och kommer spendera midsommaren där. Låter perfekt i mina öron!
Bloggningen kommer bli dålig, men skall försöka fixa några tidsinställda inlägg åt er.
Men nu går jag ner och fixar frukost, ha det bra, sköt om er!
Festa lugnt!

midsommar2011

Köra båt och bli slaskvåt, det är sommarlivet

Dagen i Storviken med Emma,Eddi,Victor,Johan började lite lame, men slutade perfekt.
Vi kom på att åka ut och köra båt, det blåste och det var skit stora vågar. Efter att vi suttit i båt och fått sjuk röv (av det hoppade) och vi var slaskblöta kom vi äntligen iland. Roligt var det iallafall!
Då jag kom hem åt jag mat, och bakade goda kokosbollar, och plockade upp i rummet och packade.
Är vääldigt trött, så tror det får bli en extra tidig läggdags för mig idag.

Godaflingor.jpg


Dom här flingorna är väldigt goda! Brukar äta ett halft paket ibland till morgonmål...

ALL THOSE FAIRYTALES ARE FULL OF SHIT

Har vaknat , ätit frukost och varit i duschen. Om nån timme skjutsar mamma mig till Smedsby och därifrån åker jag med Emma till Victor där vi kommer spendera dagen, ha en bra Onsdag!

Vad jag fick hem med mig idag

Fotbollssockor, Sportia
Tröjja,JC
Knäyxor,Carlings
Huppare, Top-Sport , 70%rea! 
REAA
 
 
 
 
 
 

19.6.2012

Vaknade tidigt åt en dunderfrukost(igen) och åkte iväg på kontroll till hälsosystern.
Sedan åkte jag och jobbade lite med mamma, och sedan åkte vi in till stan och shoppade lite och åt. Kom hem med inga pengar i behåll. Bra Sandra!

En av mina favoriter

 

Vackert väder

Vaknade åt en dunderstor frukost och cyklade iväg till stan där jag träffade Malin,Emma,Becca,Eddi,Victor vi cyklade till strampen och sandö och chillade där och bara mest pratade. Kom hem åt en halv tacopaj och åkte till gropen och tog ett snabbt dopp. Har just ätit och skall kanske nörda gossip girl resten av kvällen.

Jämför dig aldrig med någon annan

På den senaste tiden har jag äntligen fattat att alla människor är inte byggda lika.

Planer

Tänkte att ni lite skulle få veta vad jag skall hålla på med denna vecka.
Jag har längtat stort till denhär veckan!

Om exakt 2veckor sitter jag på flyget till Turkiet

 
 

Baka en liten kaka

Har knappt sovit 7timmar inatt. Ända jag gjort ät att stått i köket och bakat mockarrutor,rabarberpaj,tacopaj. Sett på film med mamma. Och ätit massvis idag igen. dagen är ju inte slut ännu och jag har träningar kvar. Min mage är uppsvälld, önska mig lycka till!

-


Jag tror jag är kär

Idag har jag vaknat upp bredvid 2brudar, som sen 12tiden åkte hem. Sen dess har jag bara chillat, kört vespa runt byn med mamma, ätit massvisst med mat, har ätit sen kl. 19-nu(23).+ att jag ätit frukost,mellanmål,mat.. Är proppmätt nu,men före jag går och lägger mig skall jag fortsätta skicka meddelande på telefonen med några **** *****.

Nytt i rummet


Dygnet som varit i bilder

Kika&vic i lusthuset. Vi cyklade till gropen för att simma. Vi åt (läs)massa gott.(chips,godis,nötter,piroger..)Tupladax.Fotboll i teve.
Har varit ett roligt dygn, vi pratade om gamla minnen medans vi såg på fotboll och skrattade och åt.
(hälften av bilderna får ni se en annan gång, för blogg.se bråkar med mig just nu.)
 

True story


Fotbollskola,tortillas,brudar

Har varit sista dagen idag på fotbollskola från kl. 9-12! Och lärt mig många nya saker.
Kom hem gick i duschen, och nu skall jag laga tortillas, och sedan kommer 2brudar hit och övernattar.
Ha en bra Fredag!

I'm myself


Superduper god Frukost/Mat

Vaknade kl. 7 och åt en dundergod frukost, 2bröd med ost och lördagskorv på, och 2tallrikar flingor.
Åkte sedan på fotbollskolan.
Kom hem lagade mat åt familjen(testade laga nått nytt, som var superduper gott, så åt tils jag far proppmätt)
Och nu åt jag just en banan och skall dra på fotbollsträning om en timme.

Älskar dej


Fotbollskola

Igår befann jag mig på fotbollskola från kl. 13-16!
Kom hem och började klippa farmors gräs.(sommarjobb)
Klockan är snart 8på morgonen, och jag drar på fotbollskola idag igen från kl. 9-12!

Ville bara säga er

Mina dagar är fullspäckade några veckor framåt.
Så bloggningen kommer ju dock inte bli den bästa, men jag skall försöka.
Förståss det finns dagar då jag har tid att blogga 5inlägg per dag och de dagar då jag har inte tid alls att blogga.
Men det med det, det är ju f*n SOMMARLOV!
Men jag skall försöka mitt bästa, och göra så mycket tidsinställda inlägg åt er som möjligt!


Några oredigerade fotbollsbilder från gårdagens match

(Oredigerade bilder)

NOW

Det är inte lätt för mig justnu. Men det är mitt eget fel från början. Men det är snart över, skall bara fortsätta!

1-1

Matchen slutade 1-1 mot hårt motstånd. Bra spelat tjejer!
Har just ätit spenatplättar och skall se på teve resten av kvällen.
Bildfråndagensmatch.
Mamma var snäll och fotograferade lite, håll utkik mera bilder kommer.

Hälsosystern,jobb,stekning,match

Vaknade av väckarklockan åt morgonmål och åkte direkt till hälsosystern.
Sedan åkte jag och jobbade med mamma.
Kom hem åt, och gick ut och stekte en liten stund.
Åt just mellanmål och åker snart iväg på match.
Bjuder på arkivbilder från caribien.




Helge2011.jpg


Bra jobbat Tjejer!

Tog hem vinsten med 5-0 och 3poäng fick vi! Bra Solf!
Blir en tidig sömn ikväll, eftersom väckarklockan kommer användas imorgon.
Arkivbild2011

Måndag

Idag är jag jätte trött, så ända jag hat gjort är stått i köket och bakat kokosbollar och lagay mat.
Och sett på gossip girl. Nu skall jag ta något att äta före fotbollsmatchen.

mm, goda blev dom!

Drottningen av Åland

 

SOMMARSALLAD


Tillsammans med grillmaten denna helg åt vi denna urgoda sallad! rekomenderas!

100%

Idag har jag bara chillat till 100% , väldigt skönt det också. Endå har timmarna gått jäätte snabbt.
Har  igen ätit grillmat och just åt jag mellanmål, skall snart på träning.

Nytt på vår terass


Älskar!

10:42

Efter byafotboll kom jag hem åt grillad lövbiff med familjen i solen på terassen, finns det nån bättre sommarfeeliis?
Sedan gick jag ut och solade en stund på terassen med mamma, och sedan kom några gäster hit.
Dom drog sedan iväg till lokalen på ''pub-fest'' dit jag sedan också hamnade. Kom hem nångång inatt och somnade direkt. Nu har jag just ätit god Söndagsfrukost och skall baka.

Lördagsgott


Inledde fotbollssommaren med hattrick!


Det röda laget(som jag spelade i) sparkade bollen in i mål 5gånger och resultat slutade 5-1!
Fick själv också göra Hattrick, nöjd! 
Efter matchen firades vi med ur god champanj!

Byafotboll

Idag skall jag och spela fotboll till sportplan här i närheten . För dom har Byafotboll.
Vädret är ju dessutom på topp, så lite stekning skulle ju inte vara illa.


Sommarvärmen är tillbaka



Dagen har spenderats i Solf med dessa flickor på bild.
Kom hem från solf åt min andra varma maträtt och cyklade till gropen och träffade på lite folk.
Men blev myggbiten och cyklade hem och nu blir det fotbolls-vm.



Omar.jpg





Goodmorning!




Började dagen med frukost(som ni ser på bilderna) otroligt gott!
Bröd- reissumies , tjockt lager med ost, och gurka, rekomenderas!



Dagen i detaljer

Börja dagen med att vakna upp bredvid Emma, följde henne en bit hem, sen börja jag med mitt ''sommarjobb'' klippa farmors gräs, tog en mat paus gick in och lagade en väldig god lax till mej och familjen, sen gick jag ut och fortsatte, kom in gick ut på terassen och somnade med kläderna på, bra där Sandra! Sedan åt jag ,och åkte iväg på träning. Kom hem tog en gröt tallrik och gick i duschen. Nu skall jag se på Hawaii Five -0.

Sommaren2011

Alla är vi inte lika

Jagvet inte om jag skall skriva ut det på bloggen så alla får vet adet eller inte. Tror det får stanna hos mej och mamma. Fast jag kan bara säga att det är inte lätt för mig just nu. Men jag skall klara av det.
Skulle inte ***** funnits, skulle jag veta vad jag skulle ta mig till just nu.



Tack för att du finns!

Gårdagen spenderades med Emma, vi laga nudlar och höns till oss och min familj. Åkte på picnik med glass och kanelbullar. Cyklade in till stan och gjorde några inköp. Åt fruktsallad och massa choklad.  Såg på film. Gråtit. Sovit. Vaknat. Pratat om allt mellan himmel och gjord! Emma jag vet inte vad jag skulle göra utan dej! ♥







Bilder från picniken. (oredigerade)



N.E.W



Shorts- Carlings- 39,90

skor- 39,90

Linne- Vila - 29,90


Läkarbesök

Idag blev det tyvärr väckning efter som jag har läkartid 09:15.
Efter läkaren kommer jag spendera dagen med Emma! ♥


STRONG

Vill bara visa att jag har rätt. Att ni trott fel. Ni som nu spridit dessa rykten om mig.

Den senaste tiden har jag kännt mig stark. Och det behöver jag verkligen vid detta tillfälle.


Gröt och Jobb

Har just ätit en full kastrull med gröt, är mätt men gott var det!
Nu åker jag och jobbar med mamma!




FÖRSTA RIKTIGA SOMMARLOVDAGEN

Idag har jag bland annat :
-plockat bort massa saker från helgen i rummet.
-Nördat mega run med min lillebror
- Ätit en vääldigt god Ben&Jerrys med mamma!
-Spelat match och vunnit 3-1!





DET BÄSTA MED SOMMAREN


Det betyder enormt mycket, fortsätt så!

Jag vill Tacka för alla ni som kommenterar, man blir så glad! fortsätt med det!

Buster om :(:
du är stark, kämpa nu sandra !
krya på ochså!
P&K
Buster om :(:
du är stark, kämpa nu sandra !
krya på ochså!
Svar : Tack Buster!

Patricia om Våravslutnings klänningen 2012:
den e jätte fin Sandra och ditt hår jag avgudar det♥

Svar : Tack kära du!

Hannah om Våravslutnings klänningen 2012:
Alltså didä skorna va helt super fina! :)<33

Svar : Oj Tack Hannah!:)<33

nora om SOMMARLOV!:
Hej! Vad skönt med sommarlov jag fick det också idag! Kolla in min blogg

Svar : Jo det är jätte skönt, japp det kan jag göra! :)

Tänkte berätta om de senaste dygnen

Emma och Malin spenderade ju natten här, vi åt allt för mycket och somnade ganska snabbt.
Vi vaknade på morgonen chillade i några timmar och cyklade till Abc och var där med Rasse och åt.
Dom åkte hem 3tiden jag åt mat, och gick och la mig på soffan med mamma för jag var så trött, och kunde inte andas ordenligt. Åkte endå på träning, och då jag kom hem hade mamma lagat ur goda plättar som jag åt, och sedan gick jag och la mig. Hela natten har varit fruktansvärt jobbig, har spytt, men efter att jag spydde släppte allting. Vaknade gick ner och åt och fräschade upp mig i duschen, och nu skall jag försöka plocka bort i mitt rum lite, och försöka tagga till match som vi har ikväll.


:(

Jag mår skit. Känslan är sämst. Jag har tungt att andas . Jag har spytt. gonatt!

En bild från vårfesten


Sommarlovet inleds med 2favorit flickor

Malin och Emma är här just nu och skall inleda sommarlovsnatten med mig i Helsingby. Nujust är jag så mätt så jag inte kan gå . Ha en bra lördagskväll! festa lungt.


Vårfest frisyr 2012





SOMMARLOV!

Nu har jag SOMMARLOV, känns skönt!
Det har varit ett jätte tungt och jobbigt år, ensam flicka på klassen, äntligen ledigt i några månader!
Är dessutom grymt nöjd över mitt betyg!

Jag har gått i samma klass som er i 6år, ni är jobbiga,hödljudda, barnsliga,roliga,bråkiga,ibland hjälpsamma(ibland inte alls) . Men detta år har ni varit extra jobbiga. Men sköt om er i 7an! för jag kommer nog sakna er smått!

Våravslutnings klänningen 2012

Har ju hållt min klänning hemlig. Men nu är jag hemkommen från våravslutningen och nu får ni se klänningen:



Det är inte lätt, när man inte vill.


Världens godaste gröt

Vaknade tidigt fast jag skulle fått ha sovmorgon..  Humöret är på topp eftersom det är 1juni!! tänk dethär har man väntat på i evigheter! nåjaa, vaknade gick i duschen och lagade favorit gröten till mig och min lillebror. Åker snart till frissan och klipper håret och fixar frisyr till skolavslutningen ikväll.


mannagrynsgröt.världensgodastegröt.